Sunday, August 9, 2009

HAPPY BIRTHDAY..



Seperti aku yang “kena” masa malam birthday aku dulu, nasib yang sama buat Farhah dan Haizum. Lagi “zalim” la aku kira. Siap dengan tepung lagi. Nasib baik telur dan air dibatalkan saat-saat akhir disebabkan melihat Haizum (my roommate) dah bersiap pakai tudung putih. Tak sampai hati la pulak kan nak kotorkan tudung dia. Tapi tak pe. Asal surprise ni menjadi, ok la tu.(trademark Saida AF6).
Bermula jam 8malam, seperti yang dijanjikan kami semua keluar makan malam(pada mula hanya muslihat). Masa tu siap bawa beg besar( untuk letak kek) dan aku bungkus aiskrim tebal-tebal dengan suratkhabar.(kononnya barang nak beri kepada kawan).
Sementara menunggu pesanan tiba, aku dan syikin ke kedai runcit sebelah kedai makan untuk beli tepung. Bahagikan terus kepada 3 plastik.(aku,zimah dan syikin). Sebaik tiba di kedai makan, makanan sampai dan kami pun memulakan acara potong kek dan makan aiskrim. Kemudian, barulah kami makan. Makan malam kami malam tu Nasi putih( semestinya), Tomyam Campur, Telur Dadar, Ayam masak 3 rasa dan kangkung goreng belacan.(sebab Haizum tak makan Kailan Ikan Masin. Rugi la Haizum..sedap tau..)
Sebaik turun dari kereta, terus kami kepung Haizum dan Farhah. DAN…..tengoklah apa yang jadi pada muka mereka.Haha..aku pun kena juga. Habis memutih depan bilik aku. Nasib baik kak cleaner tu tak bising.hehe…
Apapun yang telah kami buat, harapnya Haizum dan Farhah, jangan ambil hati tau..nak suka-suka je. Buat upcoming birthday lady, Syikin dan Zimah, tunggu…baik punya nanti. Kan farha? Haizum?fikir siap-siap macam mana nak kenakan budak-budak cukup umur ni.haha..

0 comments: