Sunday, October 18, 2009

Cerita Raya 2

Pagi-pagi lagi Mimi kejutkan aku. Aku bangun dan bersiap. Alangkah terkejutnya aku bila melihat tiada sarapan. Memang aku kecewa sangat. Bila aku Tanya Ma aku kenapa tiada sarapan, dengan mudahnya dia menjawab, pergi beraya. Aku memang agak marah. Aku terus bersiap dan mengajak adik-adikku pergi beraya ke rumah kawa-kawanku. Setelah hamper 30minit mencari rumah Sue, akhirnya sampai juga.
Free je aku kena marah.Sorry ya Sue, aku ni memang fail la bab-bab jalan ni. Munirah pula sampai rumah Sue dalam masa aku makan. Apalagi, kami bersembang sakan la. Banyak cerita yang kami bualkan dari zaman sekolah sampailah kehidupan kami sekarang. Munirah ajak aku ke rumah Tajul atau Joe. Aku segan pada mulanya tapi aku gagahkan juga sebab dah lama sangat tak jumap Joe. Joe, sahabat yang aku kenal kat Tusyen Yakin masa Tingkatan Empat. Joe dan Nasrullah, kawan baik merangkap kawan- kawan lelaki yang aku ada. Dengan mereka, aku bebas menjadi diri aku. Toada istilah control cun ke ayu ke what so ever.. Aku gembira menjadi kawan mereka.
Memang perutku dah kenyang sangat. Mimi pula ajak aku ke rumah kawannya. Unfair la kan asyik aku je yang nak berjalan ke rumah kawan-kawanku. So, kami berjelajah pula ke rumah kawan-kawannya. Mula-mula ke rumah Akif. Dari rumah Akif, kami berkonvoi ke rumah Amaliyana. Memandangkan hari dah lewat petang, kami terpaksa balik sebab waktu malamnya kami kena pergi open house ke rumah Mummy. Kami pulang dulu ke rumah untuk mandi dan bersiap. Setelah itu, kami terus ke rumah Mummy. Dalam perjalanannya, kami singgah ke rumah Akif untuk menghantarnya.
Sampai je rumah Mummy, tinggal kami je. Kami terus makan sambil Mummy melayan kami. Buat pertama kalinya, aku rasa selesa berada di rumah Mmmy. Abah aku call, mengajak kami ke rumah Cik Yah(kakak abah ke-5). Kami berkonvoi ke rumah Cik Yah.
Dan kami pulang ke rumah untuk tidur..zzzzz…

0 comments: