Thursday, October 28, 2010

Bila Malas dan Bila Rajin

Salam buat semua...
Sejak semalam, bermulah Revision Period. Maka, tiada lagi kelas yang perlu dihadiri. Yahoo...Memang saya akui, semester ni merupakan semester yang paling malas untuk saya ke kelas. Tak tahu la kenapa.. Mungkin jugak kerana perasaan rendah diri yang ada dalam diri ni kot..Ditambah lagi dengan kesunyian lagi..Memang rumit untuk diluahkan. But..life must go on...kalau saya asyik fikirkan orang lain pun, tak guna kan?? Belum tentu mereka semua fikirkan saya sebagaimana saya fikirkan tentang meraka..kan?kan?kan? Ish..tak baik betul la saya ni.. Tapi, itulah yang saya rasakan.. Semakin lama saya rasakan saya semakin tak diperlukan. Ish...cukup..cukup..cukup..Bukan itu yang saya nak cakap..

Berbalik kepada topik n3 di atas...
 Bila keMALASan yang melanda, saya tak turun pergi cafe beli makanan untuk makan tengahari pun. Lapar yang teramat sangat perut ni tapi disebabkan malas, saya bancuh air je dulu untuk alas perut. Sambil itu, saya tinjau-tinjau di "dapur" tengok apa yang ada yang boleh dimasak memandangkan beras masih ada. Apa yang saya temui adalah bawang besar, ubi kentang, kiub pati ayam maggi, dan telur. Saya terfikirkan sup kentang yang cincai2 je la kan. So, iniilah jadinya...



TADAA......

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Jadi la kan??? dah malas sangat..sape suruh..saya makan bersama nasi yang masih panas.



Bila keRAJINan melanda pula...
Lepas je makan tadi, saya seperti biasa, angkut semua periuk belanga ( macam banyak la plak kan ) ke sinki. Terpandang la pula baldi hijau ( Zimah punya yang diwakafkan ) yang dipenuhi pakaian saya yang berendam air sabun. Saya baru teringat. Dah 2 hari saya rendam pakaian ni. Terus saya basuh pakaian tersebut. Selesai la sudah bab pakaian.
Bila masuk ke bilik, terasa nak mengemas la pulak.. Kemudiannya, saya kemas la bilik yang memang cam tongkang pecah ini. Saya susun fail2, sapu bilik dan mop lantai.. Sesudah itu, saya bancuh nescafe dan terus capai nota dan study..La La La....

0 comments: