Tuesday, October 26, 2010

Derma Darah

Baru-baru ni saya berkesempatan lagi untuk menderma darah buat kali ke-5. Alhamdulillah...Sebelum ni, saya tak rasa sangat kemeriahan menderma darah. Macam biasa je, sampai ke tempat derma darah isi form, then melalui procedure yang lain seperti check zat besi, timbang berat badan dan sebagainya. Tapi kali ni saya merasakan kemeriahannya bila mana yang datang menderma darah memang ramai sangat-sangat sampaikan sanggup beratur sampai 1jam.











Kali ni saya menderma darah bertemankan seorang sahabat, iaitu Armiza yang begitu bersemangat untuk turut sama menderma darah. Tapi sayangnya, berat badan yang tak mencukupi menghalang niatnya yang suci murni itu.( Lain kali makan lagi banyak-banyak sebelum pergi menderma..OK ). So, dia menjadi peneman saya sepanjang saya menderma darah.Dan kerjanya menangkap pic2 ni la... Thanx ya Miza..



Dan tidak seperti tahun-tahun sebelum ni saya akan penat dan pening selepas menderma darah, kali ni saya agak berkemampuan. Hehe.. selepas rehat dalam lebih kurang 10minit, saya terus menuju ke kelas. Tapi yang tak bestnya, petang tu saya kembali pening dan mual. Hailoh....

Namun, sekarang saya dah kembali OK.. Tunggu lagi 3 bulan lagi untuk kembali derma darah..:)

p/s : saya berdarah O. Makanya saya adalah seorang yang pemurah.kan?kan?kan??


0 comments: