Monday, May 3, 2010

Corat-coret

Cuti semester dah selamat berlalu..hoho...seminggu je yang sempat aku habiskan masa kat rumah..tapi aku still sempat turunkan berat badan aku..erk.dengan erti kata lain, aku berjaya turunkan berat badan aku..hehe...lagi seminggu, seperti biasa akan diisi oleh program SUKSIS..kali ni Kursus Asas Seni Mempertahankan Diri ( SMD ) pula kat Batalion 7,PGA Bukit Galing, Kuantan..Lepas je final exam, aku ada masa beberapa hari untuk rehat n packing barang (perlu ke nak packing awal2?haha..)

Untuk release tension, aku balik rumah pakteh aku kat Padang Jawa..Rindu kat si kecik Qistina..hoho...Kebetulan plak, Pakteh aku accident..kira melawat dia sekali la..kebetulan lagi (berapa banyak kebetulan daaa..), my dear A nak bawak pergi I-City, alang2 kan...hantar je terus ke rumah Pakteh..love u lah my dear A..next time kita pergi lagi ek..hehe...






Pix sekitar I-City...


Si kecik ni bila dapat barang kat tangan dia, camtu la jdnya..
OK..setelah beberapa hari bersenang-lenang kat rumah my pakteh, aku kembali ke UIA..thanx ye my dear A sebab sudi datang ambil saya..love u lg lah..hehe...kami pergi makan then after that, my dear A hantar aku balik UIA..malam tu baru start packing barang.Nak bertolak dalam kul 11 mlm..kul8 baru aku start packing.mood untuk pergi kursus SMD ilek..

Aku cerita la serba sedikit pasal kursus SMD ni..Ianya salah satu silibus dalam SUKSIS yang wajib dihadiri oleh semua anggota SUKSIS. Kursus ini dikendalikan oleh jurulatih berpengalaman dari PULAPOL KL. Kami panggil dia sensei.Banyak la yang diajar kepada kami seperti cara2 mengelak apabila diserang, cara menangkap, cara2 memeriksa n banyak lagi la..Memang berguna la setiap apa yang diajar oleh sensei. Selama 5 hari bertapa di PGA Bukit Galing, akhirnya kami pulang semula ke UIA..Hoho..Tak sabar nak balik..Sekian cerita pasal SMD.








bergambar kenang-kenangan dengan sensei din (kiri) n sensei nizam (kanan).
Dah settle pasal SMD..Ni cerita aku menjadi kurus plak..Haha..Aku sampai je rumah, abah aku dah paksa aku minum teh hijau ni n chitosan. Teh hijau untuk lembutkan najis seterusnya untuk mencuci usus dan Chitosan untuk hancurkan lemak tak tepu.Hoho..3hari berturut-turut aku minum teh hijau.Memang aku kurus.Tiap2 pagi mesti buang. Chitosan pula, sampai sekarang aku makan.

 

Alhamdulillah berat badan aku dari 64kg dah pun turun 55kg balik..lega kejap.huhu.. Sekian sahaja cerita kedai kopi aku ni..

2 comments:

Bro Framestone said...

ops gerun pulak nk komen kat sinie he..23x

BroFramestone Blog

ezannurhafiz said...

haha...ye ye je bro ni..