Wednesday, May 12, 2010

Dulu Tak Suka..Sekarang???

Dalam aku dok dengar lecturer mengajar, sempat la jugak aku mengelamun..huhu..Takla sampai ke Korea ke ape ke..Cuma aku terfikir, dulu aku cukup tak suka subjek Kimia ni..Tapi sekarang, dah suka. Suka ke?? Haha..tak suka sangat pun tapi tak la sampai menyampah kan ngan subject ni..huhu..Aku pernah mengadu dengan sorang kawan ni yang aku memang menyampah la ngan Kimia ni.. Dia kate kat aku, “jangan Zan, nanti ko akan hadapi jugak subject ni nanti n ko akan suka..Percaya la cakap aku..” aku buat bodoh je..cakap la ape pun kat aku masa tu, memang aku tak layan pun..Sekarang???ambik ko!! Kang dah terjebak dalam subject ni..tu la..dulu berlagak sangat..sekarang padan la muka aku..Aku nak kata apa lagi kan???huhu..just face it..


Betul la..kita ni hanya mampu merancang,tapi ALLAH yang menentukan.. Masa aku nak apply majoring dulu, aku pun tak tahu kenapa terlalu mudah untuk aku buat keputusan. Buka je boring online, main taram isi je..Cumanya, aku isi dalam bawah dulu..kat UIA ni ada 8 majoring dalam Engineering (Aerospace, Mecatronic,Automotif, Biotechnology, Manufacturing, Communication, Computer n Electric and Material). Pilihan ke 8 aku, Manufacturing. Sebab pe?? Sebab aku tak suka melukis. Masa amik drawing dulu, aku asyik menangis je..sama jugak masa aku amik CAD..menangis je..sebab aku tak boleh nak imagine langsung. Kesian aku..memang aku reject awal2..then yang lain2 la..tiba untuk apply no.1..aku tanpa ragu2 terus letak material. Mulanya aku nak apply Communication.Tak tahu kenapa..aku letak Material no.1 n Comm no.2..aku dah tak tukar2 dah masa tu..dan Alhamdulillah, aku sekarang majoring dalam Material Engineering..

Dan sekarang, aku berdepan dengan Kimia la.. Tapi until now, aku OK je..tak la rasa nak bunuh diri ke ape..dan aku perhati result aku pn, semua ok je..major subject aku lulus dengan baik la..

Tu baru 1 benda.. belum lagi hal2 lain termasuk makanan yang dulu aku suka dan sekarang aku tak suka. Yang tu aku kira normal la..aku tak kisah je..janji kau boleh makan..ye idak?? Haha..Tiba2 aku terfikir, macammana ye kalau sekarang aku sayang “dia” tiba2 nanti aku dah tak sayang???? Nauzubillah…

1 comments:

Dee said...

salam norhafizan

nak tambahkan trafik supaya ramai pengunjung ke blog kita...sistem berantai tu dibuat supaya baclinks kita bertambah..dan orang lebih kenal blog kita